Domov pro seniory a pečovatelská služba Česká Kamenice,
příspěvková organizace

logo

Pro zájemce o službu

Zájemcům o službu nebo jejich rodinným příslušníkům poskytne informace vedoucí pečovatelské služby nebo sociální pracovnice osobně na adrese: Lidická 197, 407 21 Česká Kamenice, telefonicky na čísle 606 552 899, e-mailem pecovatel.sl@ddceskakamenice.cz, případně na webových stránkách: www.ddceskakamenice.cz.

Uzavření smlouvy předchází sociální šetření u žadatele v jeho přirozeném sociálním prostředí (domácnost), při kterém jsou projednány jeho individuální potřeby.

Smlouva je uzavírána v den přijetí do služby písemně, na základě individuálních potřeb. Uzavírání smlouvy může být přítomna osoba určená žadatelem, v případě omezení svéprávnosti smlouvu podepisuje soudem určený opatrovník, podpisu smlouvy je vždy přítomen i uživatel služby.

Poskytování služby

Pečovatelská služba poskytuje službu na základě uzavřené smlouvy v rozsahu základních činností, které jsou stanoveny zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění Nad rámec základních činností poskytuje další tzv. fakultativní (doplňkové) činnosti.

Pečovatelská služba je poskytována celoročně, včetně víkendů a svátků od 7:00 do 21:00 hodin, okamžitá kapacita služby jsou 2 klienti. Služba je předem plánována.

Každý klient má svého klíčového pracovníka – pečovatelku, která klientovi pomáhá a podporuje ho po celou dobu poskytování služby. Jejím specifickým úkolem je zjišťovat přání a potřeby klienta a ve spolupráci se sociální pracovnicí vytvářet a aktualizovat individuální plán péče o klienta.

Pečovatelská služba nezajišťuje zdravotní péči jako je podávání léků, převazy, injekční podání inzulínu, odběry.

Není v silách Vaší rodiny či přátel Vám pomáhat, nevíte si rady? Je tedy čas obrátit se na nás. V čem konkrétně Vám můžeme pomoci?
  • Pomůžeme s běžným chodem domácnosti a s péčí o Vaši osobu, budeme Vám pomáhat u koupele, sprchování, mytí, čištění zubů.
  • Nedaří se Vám připravit si jídlo a pak jej konzumovat? Pomůžeme Vám s přípravou stravy a jejím podáním.
  • Doprovodíme Vás k lékaři, na různé úřady, v době volna i do kavárny či obchodu, ke kadeřníkovi nebo Vám zprostředkujeme požadovanou službu.
  • Pomůžeme s orientací jak doma, tak i venku mimo domov.
  • Poradíme Vám s finančními problémy a s hospodařením v domácnosti, podáme Vám základní informace o způsobu vyřizování různých úředních záležitostí (příspěvky na péči, matrika) u různých institucí (sociální odbor, Městský nebo Obecní úřad, Úřad práce, Česká správa sociálního zabezpečení).
  • Dovedeme zprostředkovat kontakt s odbornými lékaři, s domácí zdravotní péčí, s veřejně nebo komerčně dostupnými službami (úklidové firmy, dovoz stravy a potravin, senior taxi).
  • A nebude-li jiná možnost, jak zajistit drobný úklid domácnosti nebo nákup, tak pomůžeme i s tím.
Jednání se zájemcem o pečovatelskou službu

Jednání se zájemcem se většinou vede v domácnosti zájemce z důvodu celkového posouzení nepříznivé sociální situace.

Nepříznivá sociální situace je oslabení nebo ztráta schopnosti z důvodu věku, nepříznivého zdravotního stavu, pro krizovou sociální situaci, životní návyky a způsob života vedoucí ke konfliktu se společností, sociálně znevýhodňující prostředí, ohrožení práv a zájmů trestnou činností jiné fyzické osoby nebo z jiných závažných důvodů řešit vzniklou situaci tak, aby toto řešení podporovalo sociální začlenění a ochranu před sociálním vyloučením.

(dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění)

Během jednání s klienty využíváme metody dle regionální karty:

Postup jednání se zájemcem:

  • základní informace získá zájemce při prvním kontaktu se sociální pracovnicí,
  • sociální pracovnice si domluví osobní schůzku se zájemcem,
  • sociální pracovnice při osobní schůzce se zájemcem zjišťuje jeho nepříznivou sociální situaci, jeho požadavky, cíle, které bude možné realizovat prostřednictvím naší služby, zájemci jsou sděleny všechny potřebné informace k realizaci služby,
  • jsou domluveny úkony a rozsah poskytované péče,
  • zájemci je vysvětlen proces individuálního plánování.

Výsledkem tohoto jednání je sociální šetření a vyplněná Žádost o poskytování služby. Pokud je sociální situace zájemce nepříznivá a spadá do cílové skupiny, je možné se zájemcem uzavřít Smlouvu o poskytování služby, nebo jej zařadit do evidence žadatelů.

© 2021 - DeCe COMPUTERS s.r.o.